Długo sama się nad tym zastanawiałam czy można wgrać nowy soft do czytnika bez reklam. Jako informatyk poradziłabym sobie z tym bezproblemowo, ale to się wiązało tylko i wyłącznie z utratą gwarancji. Bo jak dobrze poszperasz w sieci to znajdziesz oprogramowanie do swojego czytnika Kindle bez reklam.
Gwarancję na czytniku mam jeszcze ponad półtora roku, więc nie chciałam ryzykować. A reklamy coraz bardziej zaczęły mnie wkurzać, kiedy na spokojnie chciałam coś przeczytać i na dodatek wciągało mnie coraz bardziej. No ok reklamy (oferty specjalne) były, ale tylko i wyłącznie po angielsku i na dodatek nie możemy z nich oficjalnie skorzystać, bo nie ma polskiej wersji czytnika Kindle.
A wiec do sedna - co zrobiłam, aby pozbyć się reklam na legalu? Kiedy dostałam rok temu pod choinkę czytnik, to zarejestrowałam go na koncie Amazon. Przy pierwszym uruchomieniu czytnika nadałam mu również nazwę i tego się trzymam do dziś. Następnie z mojego konta zalogowałam się na stronie Amazon już na laptopie i przeszłam do formularza kontaktowego z obsługą Amazon.
Następnie wybrałam z listy swój czytnik, który jest przypisany do konta. W polu „Select an issue” wybrałam „Kindle Device”. Kolejne pole to „Select issue details”, gdzie zaznaczyłam szczegóły mojego problemu. Do niedawna była tam opcja „Kindle with Special Offers” (powinna się pojawić, jeśli mamy zarejestrowane urządzenie z reklamami), ale jeśli jej nie mamy, to możemy wybrać „Something else”. Po połączeniu się na chacie z obsługą klienta można po angielsku załatwić wszystko.
Niektóre frazy musiałam na szybko tłumaczyć sobie w sieci, bo mój angielski jest średni. Ale fajna sprawa, aby sobie odkurzyć go. Tak czy siak musimy napisać po angielsku, że jesteśmy z Polski i mamy czytnik Kindle'a z ofertami specjalnymi, z których nie możemy wykorzystać w naszym kraju. Zatem prosimy o dezaktywowanie reklam na naszym urządzeniu. Punitha zgodziła się bez problemu. Całość zajmuje ok. 2-3 minuty, po czym konsultant poinformuje nas, że reklamy zostały wyłączone. Pokrótce dogadałam się z Punitha i w ramach tego chatu mogła mi wyłączyć oferty sieciowe. Dostałam wiadomość push w języku angielskim, że już jest wyłączone wszystko.
Na sam koniec wystarczy, że zrestartujemy nasz czytnik Kindle'a i połączymy się ponownie z naszym kontem przez wifi. Ustawienia zostaną zsynchronizowane oraz na ekranie pojawi się informacja (w moim przypadku wiadomość push), że oferty specjalne zostały wyłączone. Teraz będziemy mogli cieszyć się ładnymi wygaszaczami ekranu zamiast reklam.
Jeszcze mnie natknął pomysł, aby napisać do obsługi klienta z zapytaniem, czy jest możliwość dodatkowej funkcji kolorowego softu. Mam czarno-biały Kindle. Z drugiej strony zastanawiam się, czy moja wersja czytnika posiada tylko wersję czarno-białą. Musiałabym się w sumie wgłębić w temat bardziej.
Po zrobieniu ankiety na stories na moim Instagram. Widzę, że coraz większa ilość osób chce, abym przedstawiła ten temat. Tak właśnie zrobiłam i mam nadzieję, że temat przyda się nie tylko moim czytelnikom Instagram.
Zainteresował Cię ten post? Miło mi będzie, kiedy:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz